arama

Hadise - Eurovision Şarkısı

22 Mart 2009 Pazar

Beş portakal Bir kivi

Ülkemizde daha yeni yeni yetiştirilen,bir çok insanın faydasını bilmediği kivi den sizlere biraz bahsetmek istiyorum. İlk zamanlarda aşılama yapılarak yetiştirildiği sanılan,çoğu insanın yemeye çekindiği meyve,aslında ilaç gibi bir şey. Neden mi?

Kivi, a ve c vitaminleri açısından aşırı zengin. Hatta günlük yenilen bir kiviyle, bir günlük a ve c vitamini ihtiyacımızı karşılaya biliyoruz. Bu ara da meyvelerin arasında ikilik çıkarmak gibi olmasın J beş tane portakal yiyene kadar bir tane kivi yiyin aynı hesaba denk geliyor. Aynı zamanda,potasyum,kalsiyum, magnezyum, demir gibi minerallerden de zengin. Özellikle grip ve soğuk algınlığında sabah akşam yenilecek bir besinimiz.(Ben faydalarını öğrenince evdeki ve yurttaki saksılarda kivi filan mı yetiştirsem diye düşünür oldum J )

Peki nelere faydası var,

ü Kanı temizler

ü Kan basıncını dengeler

ü Karaciğeri çalıştırır

ü Kabızlığı önler

ü Strese iyi gelir

ü Yaşlılarda kemik erimesini önler

ü Görme gücünü iyileştirir

ü Prostat karaciğer ve kolon kanserinde hastalığın ilerlememesini sağlar

ü Bağışıklık sistemini güçlendirir

ü Öksürük sökücüdür

ü Nefes açıcıdır, astımlı hastalara iyi gelir

ü Kalp krizini önler

ü Son olarak ta grip ve soğuk algınlığında iyi gelir

Uzun zamandır bu meyvenin faydalarıyla ilgili yazılar okuyorum,size de kısaca bahsetmek istedim.

Bu arada kivi ülkemize 10 yıl önce girmiş. Yetiştirilmesi kolay olan ve git gide maalesef kuraklaşan ülkemde,az suyla yetişen meyvelerimizden birisi. Hatta karadenizdeki fındık tarlaları yerinde kivi yetiştirilmeye başlanmış.

0 yorum:

Yorum Gönder